Saya pasTi eK0t kamo0 kembali..=) terima kasihh..

Sunday, August 15, 2010

FaTimah Syarha datang maktab saya?

Dengan nama Allah..



Ingat lagi tak dulu aku ada post pasal ::CINTA,oh aku taklayak lagi::..kat sinih.. sure tak kan..tapala saya tahu tade sapa pon nak baca blog patik ini..hehe..hokay2..back to the main.. Actually this morning i had the oppurtunity to meet with the author of that bo0k..ho0ho0i..memang excited la kan..sebab before nih saya memang admired beliau..nak pulak cerita-cerita beliau yang motivasi cinta dan ayat-ayat yang comel..hu..1st time berjumpa..she express herself as "akak"... isi yang diberi padat..sirius senyuman beliau amat manis..padahal beliau takbuat lawak pon tapi sudah cukup buat saya tersenyum kembali..=)..sejuknya mata memandang....Ceramah harini terbuka untuk fiqh wanita sahaja..so..no men please..sampai suami beliau tunggu dalam kereta ketika beliau menyampaikan ilmu..baek kan...

Banyak input yang patik peroleh..betol..antara ayat-ayat dari beliau yang dapat diingat adalah:

" ikhlas adalah tempat jatuhnya hati Allah kepada kita"...


3 Tingkat Cinta menurut Islam:
1) Cinta Agung(Allah Rasul ,Jihad kejalan Allah)
2)Cinta Pertengahan (Perniagaan,ibubpa,sahabat,pasangan dll)
3) Cinta Rendah( Meletakan cinta pertengah lebih dari Cinta Agung)

dapat tak? Sebagai seorang insan yang ingin menjadi hamba yang soleh/solehah patik mengingatkan diri sendiri dan kita semua, pasti taknak jadi sebawah-bawahnya cinta kat tahap ni kan? dimana di Tahap Rendah..paling rendah dalam tahap2 cinta..jadi fikir-fikirkanlah....

"rindu yang cenderung kepada kebodohan dan cinta yang cenderung kepada penghambaan"......tanak jadi macamnih....*sigh*..


"Hijab adalah maruah"..betol tuh..patik setuju ya amat...walaupun ada ja kita dengaq "eleeh pakai tudung tapi wat jahat gak!".. patik ada cita sikit..dulu time tingkatan 3 kan patik pernah kata kat makcik penjual soya kat pasar malam ni tau .." eishh makcik nih,nampak ja tudung labuh tapi jual soya basi"...see? jahat kan saya ??berdosanya saya...salah saya..okay..hijab adalah tuntutan wajib bagi muslimah..so?? lantak beliau la kan...dia sudah mengikut tuntutan dan menjaga maruah tersebut..so apa hak kita nak judge dia? apa yang dia lakukkan tuh semua hal dia dengan Allah..biaq Allah yang judge la kan...


antara soalan yang dintanya:
  • Bagaimana nak tahu cinta kita adalah kerana ALLAH?
- Tiadanya banyangan nafsu..
  • Wanita letak gambar di fb haram ka?
- secara asasnya harus...
  • Jika terpaut kepada seseorang bagaimana kita nak kawal?
- perlukan suasana halaqah..cari rakan-rakan yang soleh dan solehah..


okay..susahya nak mengejar cinta ALLAH nih kan..tapi bagi orang yang benar-benar kuat imanya pasti mudah..tapi patik akui..patik taklayak lagi untuk itu..sememangnya iman ini ibarat tipisnya kulit bawang..*sigh*.........

manis kan beliau?
moga salaman ini memberikan secebis
daya untuk menjadikan diri ini lebih baik sebagaimana dirimu..
*memang ketara la kan ketinggian saya*
hee~



lepas balik surau..pi teman dayah pi MPH sat..sian lak tengok beliau nak pi soqang-soqang. kan...so.."dayah, jom aku ekot anq!"...beliau *big grin*..



saya amat suka membaca
*oakay tipu!,memang tengok gambar ja la kan*



nur hidayah..haaa..beliau nih barulah betul2
amat suka membaca buku..
*aku nak jadi cam anq weh!*
=p


uikk ado laei??
ngee...
memang bersila macam nak bukak posa la kan..


hari ini saya dapat ini..
dengan diskaun 10% sebab guna member card hidayah
hehe~




dan ini!..
choclate strawberry..


serta mendapat ilmu yang sarat ,semua ini sudah cukup membuatkan hari saya completed..
sekian..

(",)



note: tadak note untuk entry kali ini yah..harap maklum...=0

No comments:

Related Posts with Thumbnails