Saya pasTi eK0t kamo0 kembali..=) terima kasihh..

Tuesday, November 29, 2011

Berikan aku .....

Dengan nama Allah




"Aku pasti punya masalah tiap kali ingin menulis puisi buatmu.
Entah kenapa, kuasa cintamu lebih hebat dari kata-kata yang akan terkeluarkan.
Saat itu langsung aku setuju yang dirimu satu.
Dan hari ini kau telah menjadi isteriku.
Ampunkan aku kalau aku pernah berkasar, Ampunkan aku kalau aku pernah mengherdik,
Ampunkan aku kalau aku pernah menjerit, Ampunkan aku kalau aku pernah terpekik, melolong,
Isteriku, percayalah sebabnya ialah kasih dan cinta.
Akan ku jaga kau seperti ku jaga diriku sendiri, Memang hidup itu tidak pernah ada jaminan keselamatan,
Bahaya, ancaman di mana-mana. Tapi selagi kau dalam dakapanku,
Aku berjanji akan menjagamu. Setiap saat dan waktu,
Setiap siang dan malam, Setiap guruh dan hujan,
Setiap panas dan terik. Setiap nafasku.
Aku sering menadah telapak tangan dan memohon pada Tuhan agar kau, bukan sahaja menjadi isteriku tetapi menjadi isteri yang disayangi Allah Ta’ala.
Isteriku, Selamat datang ke hidupku,
Selamat menjadi isteriku, Selamat menjadi ibu pada anak-anakku kelak,
Selamat menjadi menantu ibu bapaku, Selamat menjadi adik dan kakak pada adik-beradikku.
Selamat menjadi keluargaku, Selamat menjadi pelengkap hidupku.
Selamat menjadi separuh dari aku."









-ZAHIRIL ADZIM






*Berikan aku puisi indah untuk  peneman dikala cuti smester ini... sekian.. anybody can give me?? ^_______^



Sunday, November 27, 2011

KIMIA !

Dengan nama Allah






^_^

Feringgi !!

Dengan nama ALLAH

  datok ikan !!






 sesiapa yang nak dok sebelah patik?
silakan!

..


Sorang lagi



mama!
terima kasiaq sbb buatkan kek hat paling sedap diduniaaa!!




 Jangan tanya mengapa aku suka tulis diatas pasir.
Jawapannya mudah
Kerana ..
Aku Suka !

^__^

kan bahagia kalau hari-hari  bithday kan
boleh ada orang belanja macam hari ini..
untunglah
eh.. 
Alhamdullilah!

;)



Saturday, November 26, 2011

Tiba-tiba aku rindu .

Dengan nama ALLAH








Tiba- tiba ku rindu ketika berada dikelas.
Sekian 
okeh babai !

Tiada yang menyedihkan BANGSAKU MELAYU .

Dengan nama Allahh



Wahai bangsaku Melayu
plz watch video.



nampak??
*hmmm...

Perjuangan yang belum selesai
Sesunggunya tidak ada yang lebih mengayat dari melihat bangsaku dijajah,
Tidak ada yang lebih  menyedihkan dari membiarkan bangsaku dihina ,

Air mata tiada ertinya ,
Sejarah silam tiada maknanya
Sekiranya bangsa tercinta terpinggir dipersedakan
dilupakan !

Bukan kecil  langkah wira bangsa
Para pejuang kemerdekaan
bagi menegakkan kemuliaan
dan darjat bangsa.

Selangkah bererti mara ,
Mengharung sejuta dugaan
Biarkan bertatih  asalkan langkah itu yakin dan cermat .
Bagi memastikan negara merdeka !

*Renungkan-renungkan lah wahai bangsaku Melayu.

;)


Wednesday, November 23, 2011

Memang perempuan nak kena lembut ka?

Dengan nama Allah


"Lelaki selalu ditiindas"..
Kau pernah dengar ?
hah!


Aku susun hidup nih dengan pecahan elok-elok
Baik-baik dan tak baik.
Memang perempuan fitrahnya lembut.
Tapi perlu ka  sehinggakan semuanya mahu sentiasa berlapik
Semuanya
Aku rasa takperlu
Sehingga lupa untuk jadi diri sendiri

Teruk sangat  kah  bahasa itu .?
Sehingga ada yang menegur. .
Ya ALLAH..
Aku hanya jadi seperti mana aku dengan yang lain..
Tiada topeng , Mahupun plastik .
Ya mungkin salah ..
Kerana  aku bakal pendidik .
Itu yang utama.
.
 Memang itu kasar.
aku  tahu, aku  sedar.
Tapi  sekiranya ada yang lembut berlapik bicara
Sedangkan hatinya berbau bak telur yang dah bertahun
Aku rasa kau yang salah bermain minda.

Gelas yang diluarnya agak kotor dan hilang kilatnya
Jangan kau lupa, yang air didalamnya masih kilat bak belian di laut.

Kerana kau belum cukup lihat airnya ..



Untuk kau..terima kasih.. ;)







Monday, November 21, 2011

SELAMANYA HARIMAU MALAYA!

Dengan nama ALLAH

glory HARIMAU MUDA!!
baru selesai download lagu Selamanya Harimau Malaya
dah boleh nak baut lagu alarm bangun pagi dah.!
;)





eh ..eh EHHH!


Sian encik  Izzaq Faris nih  sebab  time final dia tak dapat perform..


to Badrol Bakhtiar! memang hebat aihh depa! Proud to be Kedahan.. ;)

 TAHNIAH HARIMAU MUDA MALAYSIA!
 ^___^



Friday, November 18, 2011

Trip ke Sungai Chongkak !



Dengan nama ALLAH

Hari ini seramai 10 orang gadis telah berkunjung ke Sungai Chongkak,Selangor.
aha.. Sebab apa??
Sebabnya adalah nak habeskan masa  dengan orang yang sudah veteran yang  hanya beberapa hari lagi ingin  keluar dari dunia pembelajaran di Institut Pendidikan Guru .
Iaitu AKAK RUMATE!!
 sudah 2 tahun patik telah  ber"rumate" dengan beliau..
..

Sumpah lepas nih  sure floor kita akan sunyi tanpa suara akak..
;'(

enjoy!





hahah! Takfaham!
^___^







tudiaaa! muka tak pakai spek!tobat huduh!
muka mintak penampaq nih!huhu..
ada orang kata gambaq nih comey!
maka haruslah tengok dan terus upload! hehe..
*Aku rasa gambar ini jujur. sekian .
;)



Untuk awak kak Taza!

NIK SURE AKAN RINDU AKAK BAWAKKAN PENADOL dan BAM PANAS KAT NIK!
Setelah  2 tahun ..waaa! Sumpah sedihh!
Harap akak dicepatkan jodoh yang soleh yah!
sebagaimana yang kitorang selalu cakap tuh eh..
hehe..
^______^



Thursday, November 17, 2011

Gembira . ^___^

Dengan nama  Allahh..



 " AKU GEMBIRA HARI INI! ".. ^______^

Terima kasih ya ALLAH! ...

Sesiapa yang telah medukong aku
Terima Kasih.. aku sayang hampa...sumpah ..sumpah sampai mati..   ;)

;)

Dengan nama ALLAH


Everybody deserves second chances but not for the same mistakes .


Thank You . ;)

Wednesday, November 16, 2011

Aku masih punya yang diatas..

Dengan nama ALLAH..

:Tadi.hati tiba-tiba terasa sakit
Sakit sangat.. sehingga  terasa wap naik keatas kepala..
Tegar kan manusia nih..
tidak!kau lebih layak kalau digelar keparat..ya ituh yang paling sesuai agaknya..

Tapi aku terlupa yang Allah sedang menguji aku sekarang..
Aku tak akan terasa atau apa bagai seperti dahulu..
Kerana aku tahu Allah tidak akan memberikan rasa ini sia- sia..
aku tanak dianggap tidak bersyukur dengan apa yang diatas itu beri..

Ya Allah..
bantulah hatiku supaya cepat sembuh ..;)
Kerana ..
 Aku masih punya yang diatas..


hmm....

note: Nahareeyyyy la geela weh! grr..haha

Sunday, November 13, 2011

FIKIRNYA

Dengan nama Allah

 FIKIRNYA

 Fikirnya perihal hati,
Fikirnya perihal cinta ,
Fikirnya perihal jodoh
Jangan gusar sayang..
Sungguhpun gagal
Tak mengapa .

Kini mampu senyum kembali  ,
Kerana apa?
Kerana masih punya Yang Diatas,
Masih punya  mereka semua.

Kerana Janji Allah ,
Semua orang akan  berdua ,
Ya itu pasti.
Jika bukan disini tapi  pasti dialam sana.

 Terima Kasih Ya  Allah....


Karya jiwa : Humaira


note: oh yah..fell free to check this out  .... http://dearaskirt.blogspot.com/ ;)


baiklah mahu studyyyyyyyyyyyyyyyy sekarang!! gulpppgulp..

Friday, November 11, 2011

11. 11. 11? Dok kalut sangat pasai pa??

Dengan nama Allah

 11 . 11 . 11  bersamaan 15 Zulhijjah...Awat Depa dok kalut  pasai tarikh nih pasaipa?
ahah! Sebab  angka dia CATIK BERGAYA SEKATA SERENTAK  ! hah ituh saja jika ditanyakan padaku..

Mereka bilang kena buat sesuatu pada tarikh yang cantik ini..   tanda katanya..
Itu Mereka ..tapi bukan patik.. ada rakan yang mengajak keluar..
Tapi sumpah malas.taktahu mengapa..lain kali mungkin.. ..
Hari ini hanya dibilik sahaja dan melihat bunga kat balkoni makin berkembang.. ya ..;)..
fine..fine.. memang tak menarik langsung bukan? hehe..

tapi masih ada sesuatu yang buatkan hati ini gembira.. apa?  Terima ksih Ya Allah kerana benarkan aku  untuk menghidu udaramu  hari ini lagi.. (",)





.
eh ! eh! 


babai..salam..sampai bertemu!

Thursday, November 10, 2011

Tdak lagi

Dengan nama ALLAH..


Alhamdullillah aku tidak lagi dengan kau..

*ehh bungaa kat balkoni patik dah makin berkembang lah !
 ^____^




ohya! Welcome to you 
Ara's Skirt !

Alhamdullilah .. terima kasiaq untuk sesiapa yang sudi memberi sokongan  kepada Ara 's  Skirt na...
sayang hampa banyak banyak !!
tempahan berhenti seketika kerana nak tunggu 1st batch settle dulu..
tambahan pula dengan exam yang datang bertubi tubi  nih..terpaksa tarik nafas lah..
hehe..

;)


sampai bertemu..
salam
sekian. ;)


Monday, November 7, 2011

Tasbih yang dulu .

dengan nama ALLAH


sumpah aku rindukan tasbih aku yang dulu !
sejak form 3 lagi..
sudah beberapa kali aku betulkan
hmm.. Perlu mengantikannya dengan yang baru mungkin?..







Senang Hati lah hati

Dengan nama ALLAH


Hati senanglah !
aku kutip satu persatu
aku padankan..
aku letakkan..
Alhamdullilah ia kena..
Terima kasih untuk kau..
 sumpah ia sangat membantu..
Dan Kini..
masih menunggu ..
harap boleh.

hehehe..
Dengan izin tuhan  aku yakin ya!

;) *sedang senyum sekarang*..

note: Belajar untuk membaca dri menghafal..

Thursday, November 3, 2011

Air Laut ambillah semuanya .

Dengan nama Allah !
Sedar tak sedar dah banyak perkara aku dah buat perubahan. Ya sedar tak sedar. dulu aku sangkakan aku takkuat..tp tengoklah sekarang ..Alhamdulillah.. Tapi perkara apa?hmm... itu biar hati saja yang tahu.

Dulunya  Ku tanam..Ku semai ..Ku jaga

tapi kini air laut dah ambil semuanya
Biar kering bersih semua
Biar rata
Agar  yang lain pula dapat dihias  dan ditanam!

;))
































terima kasih YA ALLAH.
^_^




























Tuesday, November 1, 2011

Ada orang bagi saya KISES??

Dengan nama  Allah

 aku sedang membuat bisnes sekarang.Tidak lah sebesar mana tapi cukuplah apabila dapat membuatkan rakan-rakanku tersenyum gembira bila mana  melihatnya. ;)

ada sedikit kegusaran. Risau jika takmampu menyiapkanya tempahan  dalam kadar yang diinginkan.

Dengan waktu peperiksaan  yang bersisa  8 hari lagi. Mungkin aku kena  "slow" kan bizness ini dahulu..
Tengok lah bagaimana

Doakan semua berjalan lancar yah!  ohya!  esok mahu pulang ke Kedah! hehe..harap selamat sampai..


ini ada orang baik hati letak atas meja aku tadi.. 
Sumpah gembira sebab dahlama takmakan Kises!he..Thanx weh !
TAPI MASIH  TAK BOLEH TERIMA bila mana kau kata kau bagi segala bagai ini hanya untuk menggemukan ku !
huh!
T E RI MA KASIH SAHABAT 

;)



Related Posts with Thumbnails